Boğaziçi’nde kayyuma karşı 2000 günlük nöbet

Boğaziçi Üniversitesi’nde akademisyenlerin kayyım yönetimine karşı başlattığı nöbet 2000’inci gününe ulaştı. Etiler Kapısı’nda yapılan açıklamada, direnişin özgür, özerk ve demokratik üniversite talebiyle süreceği vurgulandı.

Boğaziçi Üniversitesi’nde akademisyenlerin 2021’de başlayan direnişi 2000’inci gününe ulaştı. Üniversitenin Etiler Kapısı önünde yapılan basın açıklamasına bir grup Boğaziçili katıldı. Ortak açıklamayı Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Begüm Özkaynak okudu.

Özkaynak, akademisyenlerin 2000 gündür her iş günü cüppeleriyle Güney Meydan’da nöbet tuttuğunu belirterek, eylemlerin üniversiteye yönelik müdahale sona erene kadar devam edeceğini söyledi.

“DİRENİŞİN 2 BİNİNCİ GÜNÜNDEYİZ”

Prof. Dr. Begüm Özkaynak, açıklamada şu ifadeleri kullandı:

“Bugün 2021 yılında üniversitemize yapılan siyasi ve antidemokratik müdahalenin ilk haftasından beri aralıksız sürdürdüğümüz direnişimizin 2000. günündeyiz. 2000 gündür her iş günü öğlen 12:15’te cüppelerimizi giyerek Güney Meydan’da toplanıyor, sırtımızı gayrimeşru yönetimin sembolik merkezi olan Rektörlük Binasına dönüyor, 15 dakika sessiz olarak ayakta bekliyoruz. Nöbet sonunda Güney Meydan’ı dolduran alkışlarımız kayyım yönetimine, uyguladığı tüm baskı ve şiddete rağmen bu kurumu ele geçiremediğini, o meydana hiçbir zaman utanç duymadan çıkamayacağını hatırlatıyor. Bazen birkaç kişiyle, bazen yüzlercemizle, karda, yağmurda, sıcakta, aralıksız sürdürdüğümüz bu eylemi üniversitemize yapılan saldırı durana kadar, Türkiye’de özgür, özerk ve demokratik üniversite idealinin önü açılana kadar, ısrarla ve dirençle sürdürmeye kararlıyız. 2000 günlük direnişimiz boyunca, 1339. gündür Güney Meydan’a gelerek nöbetimize ve alkışlarımıza katılan veya gelemeyerek bizi uzaktan destekleyen tüm meslektaşlarımıza, öğrencilerimize, idari personelimize ve mezunlarımıza teşekkür ederiz”

NATO GÖZALTILARINA TEPKİ

Basın açıklamasında öğrenci Şeval Gürtürk de söz aldı. Gürtürk, Boğaziçi Direnişi’nin kampüs sınırlarını aştığını belirterek, son dönemde NATO Zirvesi öncesi yapılan gözaltı ve tutuklamalara tepki gösterdi.

Gürtürk, açıklamasında şunları söyledi:

“Bugün direnişin 2000. gününden sesleniyoruz. Kapısına kilit vurulan yerden, barikatlara yüklendiğimiz, defalarca kez Boğaziçi bizimdir dediğimiz, kayyumlara karşı direnişi büyüttüğümüz yerden sesleniyoruz. Saray Rejiminin kayyum eliyle gerçekleştirdiği her saldırısında
yan yana geldiğimiz yerde, yine yana yanayız.

Boğaziçi direnişi 2000 gün önce başladı ve kampüs sınırlarını aştı. Yan yana gelerek, örgütlenerek, birbirimizden güç alarak
yarattığımız bu direniş şimdi ülkenin dört bir yanında direnen öğrencilere güç veriyor. Hacettepe’de yemekhane işgal eden öğrencilere
Bilgi üniversitesinde ‘biz yönetiriz’ cüretini gösteren öğrencilere güç veriyor. Ancak yetmez. Bugün Saray Rejimi saldırılarını artırarak sürdürüyor. Üniversitelerimizin direnen hocaları okullarımızdan uzaklaştırılıyor. Öğrencilere soruşturmaların ardı arkası kesilmiyor.

Bundan bir hafta önce aralarında Boğaziçi’nden mücadele arkadaşımız Baran’ın da bulunduğu birçok devrimci Nato’ya, Saray rejiminin efendilerine karşı mücadele yürüttükleri için tutuklandı, ardından Ankara’da gerçekleştirilen operasyonlarla gözaltına alınan 70 devrimci tutuklandı. Dün ise yine aralarında bir Boğaziçi’li ortağımızın bulunduğu 5 kişi NATO’ya karşı, gözaltı ve tutuklamalara karşı gerçekleştirdikleri eylem gerekçesiyle gözaltına alındı. Tüm bu saldırıların amacı belli. Saray Rejimi 7-8 temmuzda gerçekleşecek zirve için efendilerine
huzurlu bir ortam hazırlıyor. Direnen öğrencileri, devrimcileri tutukluyor. Çünkü direniş, direnişimiz egemenlerin huzurunu kaçırıyor. Bilsinler ki tutuklamalarla bitmeyiz, baskılarla bitmeyiz.

Direnişimiz her saldırıya karşı daha da güçlenerek büyüyor ve büyüyecek. Boğaziçi bizimdir bizimle özgürleşecek demeye devam edeceğiz
Nato defol demeye devam edeceğiz”

The post Boğaziçi’nde kayyuma karşı 2000 günlük nöbet appeared first on Kilis Egitim.

Related posts